Sebar Ilmu Tanpa Ragu

Wednesday, 5 April 2017

MARI MENJADI HAMBA : Adakah kita ini hamba-Nya atau hamba kepada diri sendiri?





RM 20 / RM 22 (S/S)




Carilah jawapan dari mana kita didatangkan, mengapa kita didatangkan, dan ke mana kita nak kembali?
Manusia biasa berusaha mencari jawapan dalam kehidupannya. Merata tempat diterokainya.
Mereka inginkan jawapan yang menenangkan jiwa mereka, tetapi mereka tidak kembali kepada Pencipta Jiwa. Mereka ingin jawapan yang memberikan kebahagiaan buat hati mereka, tetapi mereka tidak kembali kepada Pencipta Bahagia.
Mari Menjadi Hamba!

Buku PURIS Mari Menjadi Hamba oleh Hilal Asyraf ini telah diberi nafas baharu serta garapan mesej yang lebih terkini terdiri daripada pengumpulan artikel-artikel yang membawa kita terus pulang kepada Allah, tanpa melupakan praktisnya dalam kehidupan.
Mari Menjadi Hamba hendak membawa kita semua pulang menjadi hamba kepada Allah. Tidak memisahkan dunia dengan akhirat. Tidak memisahkan akhirat dengan dunia. Seterusnya mengajak kepada disiplin hidup yang mapan dan kehidupan yang matang serta berwawasan.
Mari Menjadi Hamba kali ini diharap dapat memberikan anjakan dan gesaan agar kita melihat persoalan-persoalan itu dari satu sisi yang baharu. Bagi HILAL ASYRAF, dia menulis kerana mahu menyampaikan, sebagai peringatan buat diri sendiri sambil mahu mengajak orang lain agar sama-sama kembali menjadi hamba Ilahi. Menyumbangkan apa yang ada pada dirinya itu untuk pembangunan umat. Sesungguhnya umat yang mantap itu, dibina oleh isinya yang mantap juga.
Tiadalah hidayah itu melainkan milik Allah. Penulis berusaha menyampaikan dan kepada Allah dia berharap agar penulisannya ini punya manfaat dan impaknya, punya rahmat dan keberkatan daripada-Nya. Moga Allah kasih dan redha dengan kita. Selamat membaca!
Share:

0 comments:

Post a Comment

Scroll To Top