Sebar Ilmu Tanpa Ragu

Wednesday, 5 April 2017

BLUR: Apabila kau sendiri tak pasti apa yang kau cari!


Perkongsian kisah oleh 22 orang yang BLUR di usia remaja mereka.

RM 20 / RM 22 (S/S)

BLUR – membawa maksud kabur, tidak jelas dan samar-samar. Situasi yang sering menimpa anak-anak remaja yang sedang menginjak ke alam dewasa. Pada usia seperti ini, masing-masing ibarat baru sahaja menerima kunci kebebasan dan harus bijak mengendalikan keterujaan. Jika tersilap langkah, pasti membawa padah!

Menerusi antologi BLUR, para penulis yang terlibat diminta untuk mengetengahkan pengalaman sendiri dalam menempuh alam yang penuh mencabar ini. Ianya merupakan kisah benar. Sesetengah bersifat peribadi. Namun, demi sesuatu yang dipanggil pengajaran, mereka sudi untuk satu sesi perkongsian.

Sungguh, manusia boleh menjadi matang dengan pengalaman. Bukan sekadar belajar daripada pengalaman sendiri, tetapi menerusi pengalaman orang lain juga. Dengan membuka mata hati kita, insya-Allah kita akan lebih peka dan mampu berjaga-jaga agar tidak terjunam ke dalam lubang yang sama.

BLUR – satu situasi yang pasti akan buat kita berasa tidak selesa. Namun, sebaik saja kita mampu melepasi situasi seperti ini, pasti kita akan menjadi lebih baik.

Selamat menadah perkongsian demi perkongsian yang dinukilkan di dalam antologi ini!

Share:

0 comments:

Post a Comment

Scroll To Top